Espoo-Salo -oikoradan ratasuunnittelun pohjatutkimukset käynnistyvät

Turun Tunnin Juna Oy on kilpailuttanut Espoon ja Salon välisen oikoradan ratasuunnittelun pohjatutkijat. Pohjatutkimusten toteuttajiksi on valittu Ramboll Finland Oy, GeoUnion Oy, Suomen GPS-Mittaus Oy ja Taratest Oy. Sopimusten arvo on yhteensä 7,3 miljoonaa euroa.

Pohjatutkimuksiin sisältyvät ratalinjan ja siihen liittyvien väylien ja siltojen maaperätutkimukset ja mittaustyöt.

Turun Tunnin Juna Oy teettää Espoon ja Salon välisestä oikoradasta kaksi ratasuunnitelmaa osuuksille Espoo-Lohja ja Lohja-Salo. Työ on jaettu neljään alueelliseen osatehtävään, joiden mukaan pohjatutkimuksia toteutetaan.

Espoon ja Vihdin välisen osuuden pohjatutkimuksia suorittaa Ramboll Finland Oy, Vihdin ja Lohjan välisen osuuden tutkimuksia GeoUnion Oy, Lohjan ja Suomusjärven osuuden Suomen GPS-Mittaus Oy ja Suomusjärven ja Salon välisen osuuden Taratest Oy.

Pohjatutkimukset käynnistyvät tammikuun aikana ja ne suoritetaan vuosien 2022 ja 2023 aikana.

Etusivulla nyt

Luetuimmat