Kyselyn mukaan Rosk’n Rollin asiakkaat ovat tyytyväisiä yhtiön palveluihin

Yleisarvosana jätehuoltoyhtiön toiminnasta koheni hivenen verrattuna kahden vuoden takaisen kyselyn tuloksiin. Roskn´n Roll

Rosk’n Rollin teettämän asiakaskyselyn mukaan asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä kunnallisen jätehuoltoyhtiön toimintaan. Yhtiö tiedottaa, että asiakkaat antoivat yleisarvosanaksi jäteyhtiön toiminnalle 4,2, kun asteikko oli 1–5.

Asiakaskyselyyn vastasi 1118 Rosk’n Rollin asiakasta.

Kyselyssä tiedusteltiin asiakkaiden näkemyksiä mm. jäteasemien palveluista, kiinteistöjen jätteenkuljetuksista, eko- ja sekajätepistepalveluista sekä asiakaspalvelusta ja viestinnästä.

Kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaat ovat jätteiden kuljetuksiin: jäteastian tyhjennykseen sovitusti (4,6/5) sekä jäteauton kuljettajan työhön (4,5/5). Hyvän arvosanan saivat myös jäteasemien palvelutarjonta (4,4/5) ja asiakaspalvelu (4,3/5).

Arvioinneista heikoimmat arviot saivat eko- ja sekajätepisteiden siisteys ja niiden jätesäiliöiden riittävyys sekä verkkosivujen chat-palvelu. Nämä molemmat saivat arvosanaksi 3,4.

Lähes puolet vastanneista koki saaneensa riittävästi tietoa jätehuollosta.

– Kyselyn perusteella olemme onnistuneet vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin kehittämällä ja kasvattamalla palveluvalikoimaamme. Jatkuva uudistuminen ei ole kuitenkaan itsetarkoitus, vaan myös nykyisten palveluiden laadun varmistaminen on tärkeää. Saamme kyselystä ja myös muuta kautta asiakkailta hyödyllistä palautetta, jota analysoimme tarkasti, Rosk’n Rollin toimitusjohtaja Vesa Heikkonen toteaa yhtiön tiedotteessa.

Edellisen kerran vastaava kysely tehtiin kaksi vuotta sitten. Tuolloin asiakkaat antoivat yleisarvosanaksi 4,1.

Kyselyn toteutti Innolink kesällä 2021 ja siihen sai vastata nimettömästi joko kirjeitse tai verkossa. Vastaajista noin 70 prosenttia oli jäteyhtiön toimialueen kuntien vakituisia asukkaita ja 30 prosenttia vapaa-ajan asukkaita.

Kommentoi