HSL laskee lipun hintaa – alennuskampanja ei koske yhtä ryhmää

Kuvituskuva. Sanna Jokela
Aapo Siippainen

Aapo Siippainen

Helsingin Uutiset

Talousvaikeuksista ja matkustajakadosta kärsinyt HSL järjestää elo-syyskuussa alennuskampanjan, jonka aikana aikuisten 30 vuorokauden kausilippuja myydään puoleen hintaan.

HSL pitää poikkeuksellista kampanjaa "historian suurimpana".

– Haluamme kampanjalla muistuttaa, että joukkoliikenne palvelee edelleen kaikkia, kuten on palvellut läpi poikkeuksellisten aikojen. Toivotamme takaisin tervetulleiksi kaikki ne, joilla edellisestä joukkoliikennematkasta on jo aikaa, HSL:n asiakkuus ja myynti -osaston johtaja Mari Flink sanoo tiedotteessa.

Liput on myynnissä HSL-sovelluksessa 17.8–15.9.

Lapset saavat jo valmiiksi 50 prosentin alennuksen normaalista lipustaan, joten kampanja ei koske heitä. Opiskelijat ja 70 vuotta täyttäneet saavat normaalin 45 prosentin alennuksensa sijaan 50 prosentin alennuksen.

Keväällä HSL kertoi, että lipputulot ovat olleet yhä alle budjetin, koska matkustajamäärät eivät ole palautuneet odotetusti. Toimitusjohtaja Mika Nykänen sanoi tuolloin, ettei lippujen hinnan nostaminen ole suunnitteilla.

Vuoden 2020 alussa HSL teki merkittäviä alennuksia pitkien matkojen lippujen hintoihin.

Matkojen hinnoittelu saattaa taas muuttua, HSL:n vyöhykemalli ollut voimassa 2 vuotta – "Vaihtoehtona on myös, että B-vyöhyke sulautuisi yhteen C:n kanssa"

Kommentoi